Îmi pare rău,dar nu pot să susțin producătorul autohton!!!

După decenii de beznă și neștiință, în Republica Moldova s-a aprins lumina creației de la capătul tunelului și deja de câțiva ani strigăm în gura mare: Dragilor noi tot avem o industrie a modei. Și parcă peste noapte cei care se numeau croitori au devenit designeri iar magazinele care coseau chiloți și pijamale s-au transformat în buticuri cu haine fabricate acasă.
Eu am să închid ochii la faptul că nici un designer de la noi nu a dat tonul tendințelor pentru un sezon sau altul și creațiile cusute aici sunt de cele mai multe ori inspirate din ceea ce ne oferă nenea google, eu nu am să evidențiez nici momentul că unele rochii sunt confecționate ca la mașina bunicii,de bunica propriu zis, care a uitat să-și ia ochelarii de aceea tivurile nu au ieșit tocmai drepte … astăzi am să vorbesc despre prețuri.
Prima mea experiență stranie  care a vizat și moda din Republica Moldova a avut loc la o nuntă la care nașa a fost îmbracată într-o rochie roșie exclusivă de aproape 1000 euro, cusută în centrul Chișinăului și aici bingo a venit sora miresei care a avut exact aceiași rochie doar că dantela era cusută un pic mai spre dreapta și exclusivitatea era de culoare albastră.
Dragul nostru producător autohton, iertată-mi fie îndrăzneala, cum naiba vrei ca să fii susținut de consumator când tu nu ai nici o intenție sa-ți susții consumatorul?! Atunci când desenezi prețul pe etichetă, mai ții cont de piața, de calitate sau de exclusivitate sau doar de faptul că noi trebuie să ne mândrim că avem ceva  Made în Moldova?
De azi înainte cei care imi vor spune ca au o rochie cusută de un designer de acasă, am să-l întreb direct „Tu ce salariu ai?” Nu de alta dar să cumperi o  rochie de 2200 lei, când Turcia ne oferă un model similar cu 600 iar salariu mediu lunar ae de 3500 , atunci mă gândesc că ceva nu se leagă…ceva nu e ok pe bucata asta de pămând.
În fine eu nu sunt răutăcioasă,de aceea permiteți-mi să vă spun un secret, puteți să organizați cele mai frumoase defileuri, cele mai spectaculoare prezentări de modă, atâta timp cât pe o pereche de șorturi și o cămașă într-un magazin „Din Inima” trebuie să scot din buzunar peste 2000 lei, iar vizavi de casa mea, m-am descurcat cu 800, eu personal îmi iau adio de la toată prietenia și susținerea reciprocă…și nu mă interesează care țară este trecută pe etichetă, atâta timp cât suma  este scrisă categoric în defavoarea mea.
IMG_4933

Despre dianameaun

Cu multe pretentii
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Îmi pare rău,dar nu pot să susțin producătorul autohton!!!

  1. Aici sunt te sustin cu doua mâini, mā bucur ca incearcā si la noi fetele sa creeze ceva made in md, totusi eu înca nu am gasit nimic care sa mā motiveze sā dau atât de scump pe o hainā doar ca sā sustin Moldova. Regret sā spun asta, dar tara mea nu mā sustine cu un salariu care sā îmi permitā sā o sustin.
    Un al doilea punct care mā face sā inghit amar e calitatea despre care ai scris si tu.
    Pācat cā trāim în tara care nu doar cā ne impinge sa sustinem producatorii straini, dar ne mai și alungā generatiile de acasā, fug toți rând pe rând sā încerce sā iși creascā aripile cu sau fārā diplome.

  2. Crista zice:

    Vai, fetelor! Pe mine subiectul modei ma atinge pina la maduva oaselor. Vazind cum infloresc brandurile”din inima”, ma strafulgera prin minte remuscarile. De ce nu am luptat pentru visul meu? De ce nu m-am facut designer? Sa stiti ca „nasc si la Moldova oameni”. Pe mine unele branduri autohtone m-au convins. Da, sint foarte scumpe, dar calitatea e „pe viata”. Poate nu trebuie sa dau nume, dar ati studiat cit de perfect sint cusute articolele vestimentare de la Mallena, Brio, Creme brule, Bombonici…? Evident, preturile sint respingatoare, insa calitatea e buna. Pe linga acestea, unele articole de-ale producatorilor autohtoni pot deveni cu certitudine haine de colectie.

Lasă un comentariu